Zobacz nasze filmy

Rycerskie stroje

Przepisy ubiorcze Zakonu Rycerzy Jana Pawła II są określone szczegółowo i zawarte w Księdze Rytu OMIPII.

Wyróżniamy trzy rodzaje stroju zakonnego:



Zakonny Strój Chóralny

Jest noszony podczas liturgii i na uroczystościach Kościelnych i religijnych. Składa się z czarnego płaszcza rycerskiego / mantulli z kapturem, obszytego żółtymi lamówkami na krawędziach, na jego piersiach i plecach wyhaftowane są herby zakonne koloru żółtego. Oficerowie dodatkowo na lewym ramieniu mantulli noszą emblemat będący oznaczeniem pełnionej funkcji.

Do mantulli rycerze noszą schludne jednolicie czarne spodnie prostego kroju, białe rękawiczki materiałowe i czarne skórzane eleganckie obuwie. Pod mantullę zakłada się koszulę, marynarkę lub bluzę z długim rękawem.

Do stroju chóralnego rycerz zakłada na swoją pierś Pektorał Rycerski ze sznurem funkcyjnym. Na pektorale umieszczone są oznaczenia stopni rycerskich w postaci ćwieków / gwiazdek i ryngrafu z wizerunkiem Matki Bożej wybranym przez rycerza.

Jeśli strój chóralny jest noszony poza kościołem np. podczas procesji rycerz nosi do płaszcza czarny Beret Rycerski z emblematem zakonnym naszytym nad lewym okiem.

Rycerze w Centrum Jana Pawła II w Krakowie




Rycerski Strój Oficjalny

Jest to strój  oficjalny /wieczorowy noszony na uroczystości czy przyjęcia oraz spotkania o uroczystym charakterze.

Składa się z garnituru (najlepiej czarnego) i koszuli z muszką lub krawatem w stonowanych jednolitych kolorach. W lewej klapie wpięty znaczek z Herbem Zakonu. Do stroju oficjalnego można nosić Pektorał Rycerski ze sznurem funkcyjnym.


Strój Polowy

Noszony jest przez rycerzy jako ubiór codzienny lub roboczy. Do zakonnej pracy i służby .

Składa się z czarnej koszulki , koszulki z długim rękawem ,bluzy lub polaru opatrzonych herbem zakonnym oraz czarnych wygodnych spodni. Do stroju polowego można nosić Beret Rycerski.



Na zdjęciu Rycerze Jana Pawła II podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie.

Rycerze Życie ludzkie jest bezcenne, ponieważ jest darem Boga, którego miłość nie ma granic. Kiedy Bóg daje życie, daje je na zawsze.

Jan Paweł II